Reilu viikko sitten tuli täyteen 9 vuotta siitä päivästä, jolloin menimme naimisiin. Muutamat edelliset vuodet on mennyt ilman, että ollaan juhlistettu mitenkään. Nyt päätimme hieman viettää sitä, Tallinnassa yön yli reissulla.

Jokunen vuosi sitten olimme ystäväpariskunnan kanssa Tallinnan Swiss -hotelissa, johon ihastuin täysin. Sinne halusin mennä tälläkertaa myös. Onhan se kalliimpi kuin esim. Tallink City hotelli ( jossa on usein tullut käytyä ja on oikein kiva perus hotelli ). Tässä on sitä pientä ylellisyyttä, jota kaipasinkin pienen irtioton ajaksi ;)

Aamulautalla Tallinnaan ja takaisin seuraavan päivän 16.30 lautalla. Sää oli upea ja lämpö helli, harmiteltiinkin kun jäi vain yhden yön reissuksi.

Ja koska Tallinnaan mentiin, piti ottaa isoin matkalaukkumme mukaan...Koska minä halusin käydä Gemos -tukussa, joka on ravintola- ja leivontatarviketukku. Avoinna kaikille, ei vain yrittäjille. Siellä on tullut käytyä useammankin kerran, mm. kakkualusia raahaan joka kerta ison kasan sieltä koska ovat niin paljon halvempia ;)

Kannattaa tutustua nettisivuun, jos kiinnostaa. Itse kaupassa on vaikka ja mitä kaikkea kivaa . Valitettavasti heillä ei olevielä nettikauppaa auki.

Tälläkertaa tosiaan ostokset olivat todella maltilliset ;)

Ennen tukkuun menoa pyörittiin Tallinnan isoimmassa ostoskeskuksessa Ülemistessä, jossa on hurjasti kauppoja, ravintoloita ja kahviloita. Haukattiin myös purtavaa siellä. Tämän reissun jälkeen lähdettiinkin hotellille, johon jo ihan ensimmäiseksi oltiin viety matkalaukku. Saimme huoneen 25. kerroksesta, josta oli mahtava näköala

Kävely Vanhassa kaupungissa on rentouttavaa ja saa ihastella kauniita vanhoja rakennuksia. Sen siälle kätkeytyy myös lukuisia kahviloita ja ravintoloita, joista on oikeastaan vaikea valita mieluisin. Tämän viikonlopun aikana oli ihmisiä paljon liikkeellä, tietenkin myös turisteja.

IMG_5709.jpg  IMG_5710.jpg

Erään kirkon kattotasanteellekkin pääsee katselemaan näkymiä

IMG_5711.jpg   IMG_5712.jpg

Myös linnanmuurit on yksi kohde mitä suositellaan käveltäväksi hyvällä säällä. Olemme menossa maanantaina koko perhe päiväreissulla Tallinnaan, ja tällöin meinattiin käydä se kokeilemassa.

IMG_5721.jpg     IMG_5722.jpg

Paljon musikantteja, kaupunkijuna ja hevosrattaillakin pääsee ajelemaan ja katsomaan paikkoja

IMG_5714.jpg   IMG_5716.jpg

Hyvää ruokaa myös tietenkin!

Mm. maukasta juustoistakeittoa pekonilla

Illalla vielä kävimme hotellin 30.kerroksessa olevassa baarissa maistelemassa maukkaat drinksut, ja aurigonlaskun alkua oli ihana katsella samalla

Oman huoneen ikkunasta saattoi nähdä myös kuinka laiva parkeeraa satamaan yöksi

Hieman vielä iltaherkkua

Aamupalaa rauhassa ja nauttien aamulla ja sitten lähdimmekin satamaan kiertelemään kojuja. Tallinnassa oli omat meripäivät ja paljon kaikenlaista katsottavaa, kuten hienot purkkarit.

Satamasta

IMG_5696.jpgIMG_5697.jpgIMG_5698.jpg     IMG_5699.jpgIMG_5700.jpg

Erilaisia herkkuja oli myynnissä..

IMG_5702.jpg    IMG_5701.jpg

Lapsille oli puuhaa, karusellista pomppulinnoihin ja tietenkin kasvomaalauksia mitkä oli aivan mielettömän upeita! Meidän tytöt olisivat niin tykänneet

Kauniita macaroneja ja popseja möi nuori neiti

Satamassa oli myös Dinner in the Sky. Olisipa mahtavaa joskus päästä kokeilemaan.

Vielä ehdittiin pyörähtää Vanhassa kaupungissa syömässä ennen lautalle menoa

Hieman rentoutuneimmat vanhemmat XD Ja maanantaina tyttöjen kanssa sitten hieman toisenlainen reissu

Ja kotimatka alkoi.. Olimme ottaneet Comfort luokan, jossa sai istua ihan rauhassa ja tilavasti. Laiva olikin ihan täynnä. Suosittelen!